EnglishGreekDeutschFrenchItalianRussian
Crete TOURnet: Αρχή Οδηγός Κρήτης Αξιοθέατα Μουσεία της Κρήτης Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου

Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου

Car Rental in Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου

Kosmos Rent a Car, Go Rent a Car
Το Ανάγλυφο του Ταύρου στη Βόρεια Είσοδο, Κνωσός
Το Ανάγλυφο του Ταύρου στη Βόρεια Είσοδο, Κνωσός
 
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου βρίσκεται στη βορειοανατολική γωνία της Πλατεία Ελευθερίας. Στο μουσείο υπάρχει η πιο σημαντική συλλογή μινωικής τέχνης και καλλιτεχνημάτων στον κόσμο. Τα ευρήματα εκτίθενται σε είκοσι αίθουσες και σε δύο ορόφους. Εκτίθενται με χρονολογική σειρά, από τη Νεολιθική Εποχή μέχρι την Ελληνορωμαϊκή Περίοδο. Η τελευταία αίθουσα στον πάνω όροφο έχει υπέροχες μινωικές τοιχογραφίες. Στο μουσείο υπάρχει η πιο σημαντική συλλογή μινωικής τέχνης και καλλιτεχνημάτων στον κόσμο. Τα ευρήματα εκτίθενται σε είκοσι αίθουσες και σε δύο ορόφους. Εκτίθενται με χρονολογική σειρά, από τη Νεολιθική Εποχή μέχρι την Ελληνορωμαϊκή Περίοδο. Η τελευταία αίθουσα στον πάνω όροφο έχει υπέροχες μινωικές τοιχογραφίες.

Δωμάτιο 1
Νεολιθική Προανακτορική Περίοδος (5000 - 1900π.Χ.)

Σ' αυτήν την αίθουσα μπορεί κανείς να δει την πρώιμη εξέλιξη της αγγειοπλαστικής από τα ευρήματα στα Πάρτιρα και στον Πύργο, που χρονολογούνται από το 3000 ως το 2600 π.Χ. και στα οποία χρησιμοποιήθηκαν πιο πρωτόγονες τεχνικές σε σχέση με τα πιο προοδευμένα της Βασιλικής τα οποία δημιουργήθηκαν μετά τον αποικισμό της Βασιλικής, όπου και πρωτοβρέθηκαν. Σ' αυτά περιλαμβάνονται υδρίες, φλυτζάνια και αγγεία με επιμήκη στόμια, τα οποία δημιουργήθηκαν με τη χρησιμοποίηση των ποικίλων διακυμάνσεων της φωτιάς. Οι πολύχρωμες διακοσμήσεις της Προανακτορικής Περιόδου που βρίσκουμε χαμηλά, ζωγραφισμένες σ' ένα γλυκό κόκκινο χρώμα συνδυασμένο με λευκό πάνω σε μαύρο φόντο, είναι ο προάγγελος του περίφημου στυλ “Καμάρες” μεταγενέστερης περιόδου. Στην ίδια αίθουσα (προθήκη 7) εκτίθενται κάποια έξοχα δείγματα χαρακτικής σε πέτρα όπως οι δύο πυξίδες από το Μόχλο και τη Ζάκρο. Η προθήκη 12 περιέχει μια γλυπτή μινιατούρα πήλινου ταύρου με ακροβάτες που ισορροπούν στα κέρατά του. Οι σφραγίδες αυτής της περιόδου που είναι φτιαγμένες από ελαφρά υλικά όπως από κόκαλο, στεατίτη και από ελεφαντόδοντο εκθέτονται στην προσθήκη 16. Χρυσά και κρυστάλλινα κοσμήματα εξαιρετικής ποιότητας βρίσκονται στην προθήκη 17 και 18Α και προέρχονται από ανασκαμμένους τάφους στο Μόχλο, στη Μεσαρά και στις Αρχάνες.

Δωμάτιο 2
Παλαιοανακτορική Περίοδος (1900 - 1700 π.Χ.)
Σ' αυτή την αίθουσα εκτίθενται κυρίως ευρήματα από την Κνωσό και τα Μάλια. Τα αξιόλογα διακριτικά κόκκινα, σε στυλ “Καμάρες” κεραμικά και αγγεία που ανακαλύφθηκαν στην Κνωσό εκτίθενται στη προθήκη 23. Ονομάστηκαν στυλ “Καμάρες” από το όνομα της Σπηλιάς Καμάρες, αν και πιστεύεται ότι πρωτοφτιάχτηκαν στη Φαιστό. Το στυλ “Καμάρες” χαρακτηρίζεται από σκοτεινά χρώματα, αφηρημένα, σπειροειδή και καμπυλόγραμμα σχέδια. Πήλινες μινιατούρες που βρέθηκαν στους αρχαίους ναούς των κορυφών του Παλαιόκαστρου, του Καλού Χωριού και του βουνού Γιούκτα εκτίθενται στη προθήκη 24. Τα φημισμένα ψηφιδωτά μωσαϊκά της πόλης της Κνωσού είναι στην προθήκη 25. Αυτά αποτελούνται από πλακίδια από φαγεντιανή και απεικονίζουν προσόψεις διώροφων και τριώροφων σπιτιών.

Δωμάτιο 3
Παλαιοανακτορική Περίοδος (1900 - 1700π.Χ.)
Στην αίθουσα εκτίθενται ευρήματα από τη Φαιστό. Στην προθήκη 30 εκτίθενται αυθεντικά δείγματα κεραμικής που βρέθηκαν στη Σπηλιά Καμάρες η οποία έδωσε το όνομά της σ' αυτό το χαρακτηριστικό στυλ κεραμικής. Στην προθήκη 41 εκτίθεται ο φημισμένος δίσκος της Φαιστού, μια μεγάλη πήλινη πλάκα γραμμένη και στις δύο όψεις. Οι λέξεις είναι γραμμένες σε ελικοειδή μορφή προς το κέντρο. Οι επιστήμονες δεν έχουν καταφέρει να διαβάσουν το δίσκο όπως δεν έχουν καταφέρει να αποκωδικοποιήσουν τη μινωική Γραμμική Α΄.

Δωμάτιο 4
Νεοανακτορική περίοδος (1700 - 1400 π.Χ.)
Τα ευρήματα αυτής της αίθουσας είναι από την περίοδο ακμής του μινωικού πολιτισμού και δείχνουν τη δημιουργικότητα και την εξέλιξη της τεχνοτροπίας. Το στυλ κεραμικής αλλάζει σ' αυτή την περίοδο κι από την τεχνική Καμάρες μεταβαίνουμε σ' ένα στυλ πιο κοντά στη φύση και στη θάλασσα. Το ίδιο ισχύει και με τη θεματολογία που από αφηρημένη στρέφεται τώρα στα φυσιολατρικά ή θαλασσινά θέματα. Οι χρωματικοί συνδυασμοί διατηρούνται και οι σκουρόχρωμες διακοσμήσεις φαίνονται πάνω σ' ένα ανοιχτόχρωμο φόντο. Παραδείγματα της νέας τεχνοτροπίας παρουσιάζονται αρκετά σ' αυτό το δωμάτιο. Η τεχνική της Φαγιετιανής αναπτύσσεται σε αυτή την περίοδο και δίνει μια γυαλιστερή επιφάνεια στα κεραμικά αναμιγνύοντας άμμο, πηλό, οξείδια μετάλλου, αλκάλιο και χρώματα με ρητίνη. Η περίφημη θέα των φιδιών στην προσθήκη 50, όπως και ένας ταύρος κι ένα αγριοκάτσικο που θηλάζει το νεογνό της (προσθήκη 55) επιδεικνύονται σ' αυτή την αίθουσα. Κι άλλα εξαίσια εκθέματα της Νεοανακτορικής Περιόδου βρίσκονται σ' αυτό το δωμάτιο. Το κεφάλι του ταύρου από το Μικρό Παλάτι της Κνωσού είναι φτιαγμένο από σερπαντίνη (θαμπό πράσινο ορυκτό με οφιοειδείς σχηματισμούς). Τα μάτια του ήταν φτιαγμένα από λίθινα ή βραχώδη κρύσταλλα κι εκτίθεται στην προθήκη 51. Το κεφάλι λιονταριού στην προθήκη 59 είναι φιλοτεχνημένο από αλάβαστρο. Η λεοπάρδαλη και ο διπλός πέλεκυς (προθήκη 47) από τα Μάλια είναι φτιαγμένα από σχιστόλιθο. Η προθήκη 57 περιέχει ένα παιχνίδι φτιαγμένο από ελεφαντόδοντο κρύσταλλο, φύλλα χρυσού και ασημιού. Η κατεργασία του ελεφαντόδοντου ήταν καταπληκτική αυτή την περίοδο. Ο περίφημος ακροβάτης της Κνωσού, που παριστάνει ένα αγόρι να κάνει τούμπα, εκτίθεται στην προθήκη 56. Στην προθήκη 52 βρίσκονται διάφορα εργαλεία από ελεφαντόδοντο, κόκαλο, χρυσό ή μπρούτζο.

Δωμάτιο 5
Μεταανακτορική Περίοδος (1450 - 1400 π.Χ.)
Η παρακμή του μινωικού πολιτισμού είναι φανερή στην ποιότητα της τέχνης αυτής της περιόδου. Τα θέματα που διακοσμούν τα κεραμικά αντικείμενα συνεχίζονται σε νέους τύπους δοχείων με νέα σχήματα. Η τεχνοτροπία Παλατιού εμφανίζεται αυτή την περίοδο στα κεραμικά της Κνωσού, το μόνο παλάτι που διασώζεται μετά το 1450 π.Χ. Το στυλ “Παλατιού” είχε περισσότερο ακριβή γεωμετρικά σχέδια ως κύρια, σε αντίθεση με τα κυρίαρχα νατουραλιστικά ή θαλασσινά σχέδια της προηγούμενης περιόδου. Απεικονίζουν τη μετάβαση από τα συγκεκριμένα στα αφηρημένα θέματα. Οι αμφορείς του στυλ “Παλατιού” με τα χταπόδια μπορούν να συγκριθούν με τα προηγούμενα πιο νατουραλιστικά, “Θαλάσσιου” στυλ χταπόδια. Αρκετά αιγυπτιακά αντικείμενα που βρέθηκαν στην Κνωσό εκτίθενται εκεί δείχνοντας την έκταση του εμπορίου ανάμεσα στους δύο πολιτισμούς. Η προθήκη 70 περιέχει ένα πήλινο μοντέλο σπιτιού από τις Αρχάνες, το οποίο δείχνει τη μορφή του μέσου μινωικού σπιτιού. Πινακίδες γραμμένες σε Γραμμική Α΄ και Γραμμική Β΄ στην προθήκη 69 φαίνεται να είναι μία απογραφή των δωματίων του παλατιού. Η Γραμμική Α΄ ήταν η αυθεντική κρητική γραφή, που δεν έχει ακόμα αποκρυπτογραφηθεί. Η Γραμμική Β΄ παρουσιάζεται επίσης αυτή την εποχή στην Κνωσό και φαίνεται ότι πρόκειται για ελληνική διάλεκτο, πράγμα που φανερώνει ότι αυτή την περίοδο (μετά το 1450 π.Χ.) στην Κνωσό βρίσκονταν και Μυκηναίοι.

Δωμάτιο 6
Νεοανακτορική - Μεταανακτορική περίοδος (1450 - 1300 π.Χ.)
Ευρήματα από τα νεκροταφεία της Κνωσού, της Φαιστού και των Αρχανών. Η αίθουσα αυτή περιέχει τα ωραιότερα κοσμήματα του μουσείου από χρυσό και φίλντισι (σκευοφυλάκια 87 και 88). Το μέγεθος του οπλισμού δείχνει τις επιρροές στον τομέα του πολέμου που δέχτηκε ο μινωικός πολιτισμός από το μυκηναϊκό. Δυο κράνη, ένα που ανακατασκευάστηκε με χαυλιόδοντα χοίρου και ένα άλλο πρωτότυπο από χαλκό εκτίθενται επίσης σ' αυτή την αίθουσα.

Δωμάτιο 7
Νεοανακτορικοί Αποικισμοί και Σπήλαια (1600 - 1450 π.Χ.)
Σ' αυτή την αίθουσα εκτίθενται εξαίσια δείγματα χαρακτικής από την Αγία Τριάδα. Η εργασία σε μαύρο στεατίτη σχηματίζει παραστάσεις πάνω σε αγγεία που είναι από τις καλύτερες της Μινωικής Εποχής. Το βάζο της γονιμότητας (προθήκη 95) από την Αγία Τριάδα δείχνει μία διαδικασία όπου άνδρες ευχαριστούν τη θεά της γονιμότητας. Γεωργοί ακολουθούν έναν ιερέα ή ένα βασιλιά ντυμένο με λεπιδωτά ρούχα και κρατώντας μια χρυσή ράβδο. Ένας άντρας παίζει ένα μουσικό όργανο και οι μουσικοί τραγουδούν. Ένα άλλο έκθεμα με παραστάσεις πάνω σε μαύρο στεατίτη παρουσιάζει αθλητικά γεγονότα όπως πυγμαχία, πάλη και ταυρομαχίες (προθήκη 96). Στην προθήκη 97 βρίσκεται το φλιτζάνι του Αρχηγού. Παριστάνει ένα αυλικό που δίνει αναφορά. Η προθήκη 101 περιέχει κοσμήματα. Ένα καταπληκτικό κομμάτι είναι το περιδέραιο με τη μέλισσα που βρέθηκε κοντά στα Μάλια. Μία τεράστια χάλκινη ράβδος περιέχεται στην προθήκη 99, βάρους 29.5 κιλών (65 λίμπρες). Αρχικά οι αρχαιολόγοι πίστευαν ότι οι ράβδοι χρησιμοποιούνταν για τις συναλλαγές αγαθών αλλά αυτές ήταν πιθανώς το υλικό που προοριζόταν για τα εργαστήρια. Η προθήκη 89 περιέχει μπρούτζινες φιγούρες μέσα σ' ένα πολεμικό πλοίο. Στον τοίχο βρίσκονται τρεις τεράστιοι διπλοί πέλεκεις σε ξύλινα στηρίγματα. Ο διπλός πέλεκυς ήταν ένα σημαντικό σύμβολο για τους Μινωίτες.

Δωμάτιο 8
Νεοανακτορική Περίοδος (1700 - 1400 π.Χ.)
Ευρήματα από το Παλάτι της Ζάκρου εκτίθενται σ' αυτή την αίθουσα. Δύο από τα καλύτερα κομμάτια του μουσείου βρίσκονται εδώ, εξαιρετικά παραδείγματα ακμαίας χαρακτικής της Μινωικής Περιόδου. Η κρυσταλλική πέτρα έχει ένα χερούλι με πράσινες χάντρες και είναι εξαίρετο έργο τέχνης. Το ρυτό με την απεικόνιση ιερού κορυφής έχει κατασκευασθεί από χλωρίτη και παριστάνει σε ανάγλυφο ένα ιερό πάνω σε ένα βουνό,αγριοκάτσικα, διπλούς πέλεκεις, πουλιά και φυτά.

Δωμάτιο 9
Νεοανακτορική Περίοδος (1700 - 1400 π.Χ.)
Ευρήματα από μικρότερες περιοχές της ανατολικής Κρήτης. Πήλινες φιγούρες από το βωμό της κορυφής του Πισκοκέφαλου (προθήκη 123) δείχνει τις μινωικές τακτικές πολέμου. Η μεγαλύτερη συλλογή του μουσείου σε πολύτιμες πέτρες βρίσκεται στην προθήκη 128. Ένα ασκί από το Παλαιόκαστρο (προθήκη 120) αναπαριστά ένα χταπόδι.

Δωμάτιο 10
Μεταανακτορική Περίοδος (1450 - 1400 π.Χ.)
Η παρακμή της τέχνης είναι η απόδειξη της κυριαρχίας του μυκηναϊκού πολιτισμού. Η προθήκη 132 περιέχει ένα πήλινο γλυπτό που παριστάνει ένα στρατιώτη-χορευτή και ένα μουσικό που παίζει λύρα, πολύ πιο ευδιάκριτο από τα προηγούμενα έργα.

Δωμάτιο 11
Υστερομινωική και Πρωτογεωμετρική Περίοδος (1100 - 900 π.Χ.)
Τα εκθέματα της προθήκης 153 δείχνουν το πέρασμα από την Εποχή του Χαλκού στην Εποχή του Σιδήρου και τη χρησιμοποίηση του σιδήρου στην κατασκευή των περισσοτέρων ειδών οπλισμού και εργαλείων. Οι προθήκες 149 και 158 περιέχουν αναθήματα στη μινωική θεότητα της γέννησης, την Ειλειθυΐα. Αυτά δείχνουν ότι οι μινωικές πεποιθήσεις και παραδόσεις συνεχίστηκαν ακόμα και όταν οι εξωτερικές δυνάμεις υπερείχαν. Υπάρχει ακόμα μια προθήκη κεραμικών εκθεμάτων από το Καρφί.

Δωμάτιο 12
Γεωμετρική και Ανατολίζουσα Περίοδος (900 - 650 π.Χ.)
Οι ανατολικές επιδράσεις ειδικότερα του αιγυπτιακού πολιτισμού γίνονται φανερές. Ένα παράδειγμα αυτής της επιρροής είναι το βάζο που εκτίθεται στην προθήκη 163. Η προθήκη 170 περιέχει ένα μικρό θησαυρό από χρυσά κοσμήματα με περίπλοκη κατεργασία.

Δωμάτιο 13
Οι Μινωικές Σαρκοφάγοι
Μια συλλογή από σαρκοφάγους από διάφορες περιόδους εκτίθενται στο μουσείο, οι οποίες έχουν δύο διαφορετικά σχήματα: το ένα είναι σχήμα κουτιού με καπάκι και το άλλο σχήμα μπανιέρας. Οι τελευταίες μπορεί πραγματικά να είχαν χρησιμοποιηθεί και ως μπανιέρες. Οι Μινωίτες έθαβαν τους νεκρούς τους σε ύπτια θέση με τα γόνατα λυγισμένα στο στήθος, γεγονός που δικαιολογεί το μικρό μέγεθος των σαρκοφάγων.

Δωμάτιο 14
Αίθουσα των Τοιχογραφιών - Νεοανακτορική Περίοδος
Οι τοιχογραφίες της Νεοανακτορικής Περιόδου ήταν αποτέλεσμα της μίξης ασβέστη και άμμου. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί τοιχογραφία με το κεφάλι ταύρου στη βόρεια είσοδο της Κνωσού. Οι Μινωίτες χρησιμοποιούσαν ένα συνδιασμό νωπογραφίας και ξηρογραφίας για να ζωγραφίζουν. Τα κύρια χρώματα εισχωρούσαν στο υγρό επίχρισμα που παρασκευαζόταν κατά στρώματα. Όταν στέγνωνε ο τοίχος πρόσθεταν τα συμπληρωματικά χρώματα με κολλητική ουσία. Οι ζωγραφιές ήταν συνήθως δισδιάστατες αποφεύγοντας την έμφαση στο βάθος της σκηνής. Σε μερικές περιπτώσεις έκαναν μικρογραφίες με θέματα από την καθημερινή ζωή. Στο κέντρο της αίθουσας βρίσκεται η σαρκοφάγος από την Αγία Τριάδα, η μοναδική σε ομορφιά πέτρινη σαρκοφάγος που βρέθηκε στην Κρήτη και είναι πλούσια διακοσμημένη με ζωγραφισμένο γύψο. Oι ζωγραφιές παρουσίαζαν πένθιμες τελετές. Στην μια πλευρά είναι δύο ζωγραφιές με μισές φιγούρες να κοιτούν προς τα δεξιά και οι άλλες μισές προς τ' αριστερά. Η θηλυκή φιγούρα στ' αριστερά χύνει το περιεχόμενο ενός βάζου σ' έναν κρατήρα εκτελώντας μια τελετή εξαγνισμού. Οι φιγούρες στα δεξιά φέρνουν δώρα σ' έναν ιερέα. Στην απέναντι πλευρά φαίνεται η θυσία ενός ταύρου. Ο ταύρος είναι ήδη σκοτωμένος και το αίμα του έχει συγκεντρωθεί σ' ένα αγγείο ενώ κι άλλα ζώα βρίσκονται συγκεντρωμένα γύρω από το τραπέζι για να θυσιαστούν. Κατά τη διάρκεια της θυσίας παίζεται μουσική από αυλό. Το αίμα μεταφέρεται από μια γυναίκα και δίνεται στην ιέρεια, που στέκεται ανάμεσα στο διπλό πέλεκυ και το συγκεντρώνει σ' ένα μεγάλο δοχείο. Τη λιτανεία συνοδεύει μουσική από λύρα. Στην αίθουσα αυτή περιέχεται και ένα τεράστιο ξύλινο μοντέλο του Παλατιού της Κνωσού.

Δωμάτιο 15
Περισσότερες Τοιχογραφίες από τη Νεοανακτορική Περίοδο
Η διασημότερη απ' αυτές τις τοιχογραφίες είναι η ιέρεια, που ονομάζεται "Παριζιάνα" από τους αρχαιολόγους. Είναι ένα λεπτομερές πορτρέτο μίας γυναίκας με ζωηρά κόκκινα χείλια, μεγάλα μάτια και μακριά μαλλιά.

Δωμάτιο 16
Τοιχογραφίες από τη Νεοανακτορική Περίοδο
Ο "Συλλέκτης" που εκτίθεται εδώ αρχικά είχε αναστηλωθεί σαν αγόρι. Αργότερα οι αρχαιολόγοι αποφάσισαν ότι αυτό στην πραγματικότητα ήταν μια μπλε μαϊμού. Και οι δύο εκδόσεις αυτής της τοιχογραφίας εκτίθενται.

Δωμάτιο 17
Αυτή η αίθουσα περιέχει τη συλλογή ενός γιατρού από το Ηράκλειο, τη συλλογή Γιαμαλάκη, η οποία περιέχει αλλιτεχνήματα απ' όλες τις περιόδους συμπεριλαμβανόμενου κι ενός μπρούτζινου αγοριού μ' ένα κριό γύρω από τους ώμους του, ένα εξαίσιο βενετσιάνικο κόσμημα.

Δωμάτιο 18
Μινωικά ευρήματα από την Αρχαϊκή ως τη Ρωμαϊκή Περίοδο (650 - 400 π.Χ.).
Ένα μπρούτζινο άγαλμα ενός νεαρού από την Ιεράπετρα (1ος αιώνας π.Χ.) της Ρωμαϊκής Περιόδου είναι ίσως το πιο σημαντικό έργο της αίθουσας αυτής.

Δωμάτιο 19
Αρχαϊκή Περίοδος (650 - 500 π.Χ.)
Εδώ εκτίθενται μεγαλύτερα κομμάτια από την Αρχαϊκή Περίοδο και δείγματα κατεργασίας μετάλλου. Συμπεριλαμβάνονται μπρούτζινα ευρήματα από το Ιδαίο Άντρο. Επίσης στ' αριστερά της αίθουσας βρίσκεται ένα κομμάτι του ναού της αρχαίας Ριζηνίας (Πρινιάς) του 7ου αιώνα.

Δωμάτιο 20
Κλασικά ελληνικά και ελληνορωμαϊκά γλυπτά εκτίθενται σ' αυτήν την αίθουσα. Ανάμεσα σ' αυτά υπάρχουν αγάλματα από τη Γόρτυνα, στον αριστερό τοίχο ένα τεράστιο άγαλμα του Αδριανού με μια διακοσμητική ταινία όπου εικονίζονται ο Ρωμύλος και ο Ρέμος να θηλάζουν από μια λύκαινα και στον πίσω τοίχο στ' αγάλματα από τη Γόρτυνα μερικά της Αφροδίτης (Η Αφροδίτη στου κήπους, Το σώμα της Αφροδίτης, Η Αφροδίτη γονατιστή στο μπάνιο). Υπάρχουν επίσης αγάλματα από την Κνωσό στον αριστερό τοίχο, ανάμεσα στα οποία ένας Ρωμαίος νέος και δύο μεγάλες εξώπορτες ενός σπιτιού. Στο δεξί τοίχο υπάρχουν αγάλματα από την Κίσσαμο στα Χανιά (γυναικεία φιγούρα πιθανόν η Εστία), από τη Χερσόνησο (Ρωμαία Αυτοκράτειρα), από τη Λύττο (κεφάλι του Τραϊανού) κι από τα Μάλια (Η Σαρκοφάγος των Μαλίων 2ος αιώνα μ.Χ.). Ακριβώς στα δεξιά της πόρτας υπάρχουν κάποια κλασσικά, ελληνιστικά και ρωμαϊκά ανάγλυφα.

Σημείωση: το Μουσείο παραμένει κλειστό από το Νοέμβριο του 2006 για εσωτερική ανακαίνιση.
Διαβάστε περισσότερα:
http://www.heraklion.gr/city/archeological-museum/archeological-museum.html
http://odysseus.culture.gr/h/1/gh151.jsp?obj_id=3327

Φωτογραφίες από Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου:


Τεχνοτροπία Βασιλικής από τη Βασιλική στην Ιεράπετρα
Τεχνοτροπία Βασιλικής από τη Βασιλική στην Ιεράπετρα
Μια μπρούτζινη ασπίδα από το Σπήλαιο Ιδαίον Άνδρον
Μια μπρούτζινη ασπίδα από το Σπήλαιο Ιδαίον Άνδρον
Το ρήτον με το κεφάλι λέαινας από το Θησαυροφυλάκιο της Κνωσού
Το ρήτον με το κεφάλι λέαινας από το Θησαυροφυλάκιο της Κνωσού
Τοιχογραφία του
Τοιχογραφία του "Κρoκοσυλλέκτη"
Προανακτορικής τεχνοτροπίας αγγείο με χαρακτηριστικό φως στη σκουρόχρωμη διακόσμηση
Προανακτορικής τεχνοτροπίας αγγείο με χαρακτηριστικό φως στη σκουρόχρωμη διακόσμηση
Μια παράσταση στην λίθινη σαρκοφάγο της Αγίας Τριάδας
Μια παράσταση στην λίθινη σαρκοφάγο της Αγίας Τριάδας
Μινωικές σαρκοφάγοι
Μινωικές σαρκοφάγοι
Τοιχογραφία που αναπαριστά ιέρειες που χορεύουν από την Κνωσό
Τοιχογραφία που αναπαριστά ιέρειες που χορεύουν από την Κνωσό
Μια παράσταση στην λίθινη σαρκοφάγο της Αγίας Τριάδας
Μια παράσταση στην λίθινη σαρκοφάγο της Αγίας Τριάδας
Ρήτον από στεατίτη σχήματος κεφαλιού ταύρου, από το μικρό παλάτι της Κνωσού
Ρήτον από στεατίτη σχήματος κεφαλιού ταύρου, από το μικρό παλάτι της Κνωσού
Κοπέλα σε κούνια από την Αγία Τρίαδα
Κοπέλα σε κούνια από την Αγία Τρίαδα
Το ασυνήθες μορφοποιημένο ρήτον από το Καρφί
Το ασυνήθες μορφοποιημένο ρήτον από το Καρφί
Θεά με δύο φίδια και ένα πάνθηρα στο κεφάλι της
Θεά με δύο φίδια και ένα πάνθηρα στο κεφάλι της
Το Ρήτον του Πυγμάχου από την Αγία Τριάδα
Το Ρήτον του Πυγμάχου από την Αγία Τριάδα
Περικεφαλαία φτιαγμένη από δόντια αγριόχοιρου
Περικεφαλαία φτιαγμένη από δόντια αγριόχοιρου
Θεά με δύο φίδια και ένα πάνθηρα στο κεφάλι της
Θεά με δύο φίδια και ένα πάνθηρα στο κεφάλι της
Το Ρήτον του Ταύρου ή το αγγείο για τις σπονδές από τη Ζάκρο
Το Ρήτον του Ταύρου ή το αγγείο για τις σπονδές από τη Ζάκρο
Αγγειοπλαστική τεχνοτροπίας
Αγγειοπλαστική τεχνοτροπίας "Καμάρες" από το παλάτι της Φαιστού
Το Αγγείο του Θεριστή από την Αγία Τριάδα
Το Αγγείο του Θεριστή από την Αγία Τριάδα
Νεοανακτορικής Περιόδου  φιάλη
Νεοανακτορικής Περιόδου φιάλη "Χταπόδι" από το Παλαίκαστρο
Πήλινο αφιερωτικό αγαλμάτιο από το Ιερό Κορυφής του Πετσόφα
Πήλινο αφιερωτικό αγαλμάτιο από το Ιερό Κορυφής του Πετσόφα
Μπρούτζινο άγαλμα ενός αγοριού με ένα έμβολο, από τη Συλλογή  Γιαμαλάκη
Μπρούτζινο άγαλμα ενός αγοριού με ένα έμβολο, από τη Συλλογή Γιαμαλάκη
Αγγείο θαλάσσιας τεχνοτροπίας από τη Νεοανακτορική Περίοδο
Αγγείο θαλάσσιας τεχνοτροπίας από τη Νεοανακτορική Περίοδο
Ρωμαϊκό άγαλμα
Ρωμαϊκό άγαλμα
Η τοιχογραφία της
Η τοιχογραφία της "Παριζιάνας" από την Κνωσό
Αγγείο θαλάσσιας τεχνοτροπίας από τη Νεοανακτορική Περίοδο
Αγγείο θαλάσσιας τεχνοτροπίας από τη Νεοανακτορική Περίοδο
Μπρούτζινο Ρωμαϊκό άγαλμα από την Ιεράπετρα (1ος αιώνας π.Χ.)
Μπρούτζινο Ρωμαϊκό άγαλμα από την Ιεράπετρα (1ος αιώνας π.Χ.)
Η Θεά των Φιδιών από την Κνωσό
Η Θεά των Φιδιών από την Κνωσό
Κρυστάλλινο αγγείο με ένα περιδέραιο του οποίου οι χάνδρες είναι περασμένες σε μπρούτζινο σύρμα
Κρυστάλλινο αγγείο με ένα περιδέραιο του οποίου οι χάνδρες είναι περασμένες σε μπρούτζινο σύρμα
Το Ανάγλυφο του Ταύρου στη Βόρεια Είσοδο, Κνωσός
Το Ανάγλυφο του Ταύρου στη Βόρεια Είσοδο, Κνωσός